ПІДВИЩУЄМО МОТИВАЦІЮ УЧНІВ.

ФАКТОР УСПІХУ

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

Жоден найцікавіший урок чи книжка не змусять учнів наполегливо вчитися та тягнутися до знань, якщо у них зникла мотивація.

Мотивація, як внутрішня, так і зовнішня, є ключовим фактором успіху учнів протягом усього навчання. Учителі відіграють важливу роль у заохоченні дітей до здобуття знань та забезпечення мотивацією.

Пропонуємо Вам поради, як підвищити мотивацію учнів

  1. Дозвольте учням обирати самостійно.

Щоби діти зосереджено й захоплено працювали, надайте їм можливість навчатися в своєму темпі. Цей прийом є насправді одним із найкращих способів мотивації школярів. Наприклад, учні самостійно вибирають тип завдання або проблему для вивчення. Вони відчують, що контролюють процес, і це мотивуватиме їх намагатися краще виконати роботу.

  1. Повідомте мету.

Для учнів може бути дуже складно виконати завдання або навіть поводитися в класі, якщо немає чітко визначених правил, мети і меж. Учні хочуть і повинні знати, чого від них очікують, аби виникло бажання працювати. На початку уроку повідомте мету, правила й очікування, щоб уникнути плутанини, й учні розуміли, чого слід прагнути.

  1. Створіть безпечне середовище.

Похвала впливає краще, ніж погрози. Учитель має створити безпечне, сприятливе для навчання середовище й постійно повторювати, що він вірить у здібності учнів. Це мотивує значно краще. Тому краще зосередити увагу дитини на тому, що вона вміє, а не на тому, чого не вміє.

  1. Змініть декорації.

Класна кімната — гарне місце для навчання, але сидіння за партою день у день може змусити деяких учнів уважати школу трохи нудною. Щоб відновити інтерес до предмета або до навчання загалом, виведіть учнів із класу. Здійсніть екскурсії, привезіть доповідачів або просто вирушайте в бібліотеку робити дослідження. Мозок любить новизну, тому нові умови можуть бути саме тим, що потрібно учням, аби прагнути навчатися свідомо.

5.Використовуйте здорову конкуренцію.

Конкуренція в класі не завжди погана річ, а інколи вона може змусити учнів працювати щосили, аби досягти успіху. Працюйте над створенням духу дружнього змагання на уроках. Використовуйте будь-які засоби, щоб учні продемонстрували свої знання.

6.Нагороджуйте.

Усім подобається отримувати нагороди, адже вони — відмінний засіб мотивації. Вечірка з піцою, перегляд фільмів чи навіть така проста річ, як наліпка у зошиті, можуть змусити учнів працювати старанніше і дійсно прагнути мети

.

7.Дайте учням відповідальні завдання.

Даючи учням доручення під час уроку, можна згуртувати колектив і створити мотивацію. Більшість учнів сприйматимуть відповідальну діяльність як привілей, а не як тягар, тому будуть ретельно працювати, аби довести, що вони й інші — гідні учні. Також учням корисно по черзі грати роль лідера або надавати допомогу іншим, аби кожен почувався важливим і цінним.

8.Дозвольте учням працювати спільно.

Хоча й не всі учні обожнюють працювати в групах, багатьом буде весело розв’язувати проблеми, робити досліди і працювати над проектами спільно з іншими. Соціальна взаємодія може привести їх у захват від уроку, а ще учні можуть мотивувати одне одного під час досягнення мети.

9.Хваліть, коли заробили.

Найкраще мотивує заохочення. Навіть будучи дорослими, ми жадаємо визнання й похвали, тому учні в будь-якому віці не є винятком. Учителі можуть щедро мотивувати дітей, публічно винагороджуючи за успіх, хвалячи за добре виконане завдання і демонструючи взірцеву роботу.

10. Заохочуйте саморефлексію.

Більшість дітей хочуть домогтися успіху, їм просто необхідно допомогти з’ясувати, що їм слід зробити для цього. Один зі способів мотивувати учнів — змусити їх зрозуміти свої сильні та слабкі якості. Часто відверта критика самих себе створює для учнів більшу мотивацію, ніж коли вчитель робить це за них, оскільки вони відчувають відповідальність за постановку мети і завдань.

11.Будьте в стані піднесення.

Один з найкращих способів мотивувати учнів — поділитися своїм натхненням. Вони підхоплять ваш захват навчальним процесом. Це так просто!

12.Вивчайте своїх учнів.

Знайомство з учнями — це більше, ніж просто запам’ятовування їхніх імен. Учні повинні знати, що вчитель щиро цікавиться ними, піклується про них і про їхні досягнення. Коли діти відчувають повагу дорослого до себе, це створює безпечне навчальне середовище і спонукає їх працювати старанніше, бо вони бажають отримати похвалу від того, хто їх знає і поважає як особистості.

13. Зважайте на тривожність.

Деяких учнів не вдовольняють навчальні досягнення й те, що їхні очікування не реалізовуються. Їх необхідно переконати, що труднощі з вивченням предмета — це не кінець світу. Підтримуйте дітей незалежно від результатів навчання, особливо тоді, коли ті, остаточно виснажившись, ладні опустити руки.

14.Допоможіть з’ясувати причину та запропонуйте шлях поліпшення.

Учні, яким важко навчатися, можуть іноді розчаровуватися в своїх здібностях, утрачаючи мотивацію. У цих ситуаціях дуже важливо, аби вчителі допомагали з’ясувати, у чому учні припустилися помилки, як вони можуть наступного разу уникнути її. Складання алгоритму досягнення бажаних результатів може також допомогти їм зберегти мотивацію старанно працювати.

Кiлькiсть переглядiв: 3

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Юридична адреса школи:

09801 Київська область

Тетіївський район

м.Тетіїв

вул. Академіка Байраківського, 49

e-mail: zoсh_3@ukr.net

cайт школи: http://www.tetiiv-zosh3.kiev.sch.in.ua/

Дата останньої зміни 06 Лютого 2021

Цей сайт безкоштовний!